Zahlceni myšlenkami? Objevte kouzlo uzemnění…

08.01.2021

Občas se děje příliš mnoho věcí najednou, věnujeme spoustu energie na myšlení, kombinování, posuzování alternativ a nebo se jen snažíme, nějak si uspořádat myšlenky. A pak se můžeme dostat do bodu, kdy je všeho prostě příliš. Někdy stačí vstát a jít se projít a uvědomit si propojení těla a mysli. Spousta vědců přece přišla na důležité objevy, když se procházeli... Nicméně pokud se všechno zkomplikuje až moc, tak i chůze může spíš rozptylovat než uklidňovat. Měli jste někdy v nějaké složité situaci pocit, že by vaše tělo mělo zkolabovat na zem? A zkusili jste tento impulz následovat? Možná byste to mohli při příští příležitosti vyzkoušet. Vaše tělo se vždycky snaží pro vás udělat to nejlepší. 

Při narození se z tekutého světa dostaneme do světa vzduchu a zemské přitažlivosti. A jeden z prvních reflexů, který nás při tomto přechodu podporuje, je tonický labyrintový reflex. B. B. Cohen o něm říká: podporuje náš vztah se Zemí prostřednictvím zvýšení posturálního tónu (schopnosti vnímat oživení a tíhu) svalů, na břišní straně těla. B.B. Cohen Sensing, Feeling and Action, třetí vydání 2012, strana 127. 

Takže pokud nevíte kudy kam, tak se zkuste vrátit ke kořenům a najít plnou oporu v zemi.

Dejte si podložku nebo deku na podlahu a lehněte si na břicho. Najděte pozici, která je pro vás pohodlná a pozorujte, co se děje ve vašem těle. Zkuste se podívat svým vnitřním okem do těla, a najděte, kde cítíte uvolnění a svobodu a také místa, kde cítíte napětí. Jestliže nějaké napětí najdete, představte si, že do těch míst posíláte dech.

A pak zkuste pozorovat, kde se vaše tělo dotýká země. Nárty, kolena, pánev, žebra, lokty, zápěstí, prsty na rukou a hlava. Pokaždé, kdy soustředíte pozornost na dotek určité části vašeho těla se zemí, zkuste to místo ještě více uvolnit a dát zemi ještě větší váhu, jako byste se mohli do země úplně zanořit. Často je těžké uvolnit svaly v oblasti pánve a šíje, tak se nezapomeňte podívat na tato místa. A nakonec zavnímejte vaše tělo jako celek. Dýchejte zhluboka a nechte si tolik času, kolik potřebujete... Poté co skončíte, můžete udělat pár kroků, a pozorovat pohyb v celém těle.

Věřím, že tento jednoduchý tip vám pomůže propojit se s tělem a často se vám také podaří, vytvořit si ucelený obrázek v mysli a nebo objevit nějakou novou možnost... Alespoň u mne to tak funguje :).

Napsala: Blanka Lisá